diensten.

Klantarena's

Door klanten actief te betrekken bij mogelijke verbeteringen en vernieuwingen, wordt de klantrelatie versterkt. Ook met klanten die niet direct betrokken zijn. Goed luisteren naar behoeften, wensen en actuele marktontwikkelingen, vormt de basis van onze aanpak. Daarom gaan we tijdens een KlantenArena intensief met klanten in gesprek en zijn management en medewerkers altijd aanwezig bij onze KlantenArena’s. Na de KlantenArena’s vertalen we ontvangen informatie samen naar mogelijke verbeteringen en vernieuwingen. Klanten (zowel B2B als B2C) zijn je beste adviseurs en ze zijn nog gratis ook! Wij leveren het concept, helpen bij de voorbereiding en leveren een onafhankelijk tafelvoorzitter.

Medewerkersarena's

Medewerkers en klanten zijn je beste adviseurs. Medewerkers weten als geen ander wat er binnen de organisatie speelt. Zij weten wat er (heel) goed gaat en wat er beter kan. Door medewerkers actief te betrekken bij het verbeteren van interne samenwerkingen en andere vormen van organisatieontwikkeling, neemt de medewerkersbetrokkenheid zienderogen toe. Tijdens een MedewerkersArena spreken wij intensief met een aantal (8-10) medewerkers terwijl management en andere collega’s in de buitenring meeluisteren. Tijdens het tweede deel is er een dialoog met alle aanwezigen. Na de MedewerkersArena’s vertalen we ontvangen informatie samen naar mogelijke verbeteringen en vernieuwingen. Wij leveren het concept, helpen bij de voorbereiding en leveren een onafhankelijk tafelvoorzitter.

Innovatiearena's

Wij hebben een pool samengesteld met Young Professionals die tijdens een InnovatieArena adviseren over mogelijke nieuwe producten, diensten, proposities en/of samenwerkingen. De Young Professionals zijn allemaal wetenschappelijk geschoold,  hebben verschillende studie- en werkervaringen en zijn door ons getraind in creatief denken en brainstacking. Geen ‘last’ van praktijkkennis en heel veel denkkracht! Management en diverse medewerkers zijn aanwezig. In het tweede deel van de InnovatieArena werken de young professionals, samen met management en medewerkers, maximaal 3 ideeën verder uit. Na de InnovatieArena worden 1 of meer ideeën verder uitgewerkt. Wij leveren het concept, helpen bij de voorbereiding en leveren de young professionals alsmede een onafhankelijk tafelvoorzitter.

Zorgarena's

Door patiënten en andere stakeholders actief te betrekken bij mogelijke verbeteringen en vernieuwingen in de zorg, worden relaties versterkt. Ook met patiënten die niet direct betrokken zijn. Goed luisteren naar ervaringen, behoeften, wensen en actuele marktontwikkelingen, vormt de basis van onze aanpak. Daarom gaan we tijdens een ZorgArena intensief met patiënten of andere stakeholders in gesprek en zijn management en medewerkers altijd aanwezig bij onze ZorgArena’s. Na de ZorgArena vertalen we ontvangen informatie samen naar mogelijke verbeteringen en vernieuwingen. Patiënten zijn als ervaringsdeskundigen je beste adviseurs! Wij leveren het concept, helpen bij de voorbereiding en leveren een onafhankelijk tafelvoorzitter.

Training

Verbeteren en vernieuwen vraagt meestal om ontwikkeling en verandering, soms klein soms groot. Samen met ons zusterbedrijf Connection Company helpen we onze klanten om de noodzakelijke veranderingen te realiseren. Wij hebben ontwikkelprogramma’s op het gebied van (connecting) sales, (verbindend) leiderschap, samenwerking en scrum. Wij combineren praktijkervaring, kennis, enthousiasme en focus naar effectieve trainingsprogramma’s. Programma’s worden altijd samen met klanten op maat ontwikkeld. Wij leveren betrokken en gepassioneerde trainers die gewend zijn om in een Arena te staan. 

Coaching

Soms is het effectiever om intensiever en individueler te begeleiden op het gebied van leiderschap en/of sales. Daarom hebben we ook coachingsprogramma’s beschikbaar waarbij maatwerk altijd het uitgangspunt is. Onze boardroom- en salescoaches zijn ervaren, verbindend en resultaatgericht. 

Focus management

Wij helpen bij het bewaken van de focus. Enthousiast beginnen aan verbeteringen en vernieuwingen is niet moeilijk, volhouden wel. Wij zien zowel bij middelgrote als grote ondernemingen dat focus houden de grootste uitdaging is. De ‘waan van de dag’ vormt de grootste bedreiging. Daarom helpen wij onze klanten op het gebied van Focus Management. Onze focusmanagers zijn geen inhoudelijke projectmanagers maar bewaken de voortgang, het nakomen van afspraken en het realiseren van doelstellingen. Maximale focus en vreemde ogen die dwingen. 

Online onderzoek

Voorafgaand aan Arena’s wordt vaak een online onderzoek onder klanten of medewerkers uitgevoerd. Hiermee worden meer klanten en medewerkers bij het programma betrokken én wordt kwantitatieve en kwalitatieve informatie verzameld die als basis kan dienen voor de onderwerpen tijdens de Arena’s. Wij hebben nieuwe onderzoeken ontwikkeld die naadloos aansluiten op de Arena’s. Vaak bepaalt de klant zelf de belangrijkste onderwerpen maar ook een customer journey of employee journey kan als basis dienen voor het online onderzoek.

Wat verwachten klanten eigenlijk van jouw organisatie? Maak je op dit moment de verwachtingen van de klant waar? Kunnen jouw klanten de doelen binnen hun eigen organisatie bereiken met jouw product of dienst? Deze vragen zou iedere organisatie met klantinzicht moeten kunnen beantwoorden. Kun je dat niet? Dan is een klantarena dé oplossing voor jou, het helpt je te achterhalen hoe klanten over jouw organisatie denken. Het levert inzicht in de ervaringen en wensen van klanten welke het fundament vormen voor een goede dienstverlening.

Start met innoveren, stap in de wereld van uw klant!

Wil je weten wat er in het hoofd van jouw klanten omgaat? Tijdens een klantarena ga je luisteren naar jouw B2B klanten, leer je van deze gesprekken en bouw je klantinzicht op. Door je te richten op wat klanten willen en verwachten weet je waar de kansen liggen om met jouw producten of diensten te innoveren. Klantgerichtheid is een factor die het verschil bepaalt tussen succesvolle en minder succesvolle organisaties. Start het gesprek met klanten in een klantarena en ervaar uit eerste hand wat beter kan én moet. Vergroot de klantgerichtheid in jouw organisatie en versterk je commerciële slagkracht.

ArenaTeam samenstellen, informeren en enthousiasmeren

Origineel online klantonderzoek. Wat gaat er goed, wat kan er beter?

Uitgebreid in gesprek met ArenaTeam ter voorbereiding op de Klanten Arena.

Workshop voor de medewerkers die bij de Klanten Arena aanwezig zijn.

Klanten Arena met 8-12 klanten. Op zoek naar verbeteringen /vernieuwingen

ArenaCompany helpt bij het implementeren van de 3 belangrijkste punten.

HOE ZIET EEN
KLANTARENA ER UIT?

Hoewel onze clienten erg prijs stellen op hun privacy willen we toch graag een inzicht geven hoe een klantarena er uit kan zien. Op een informele manier krijg je inzicht in de dagelijkse praktijk van jouw klanten.

Wat klanten zeggen

Ik ben erg enthousiast over programma AchterdeurDicht. Het programma helpt je op een praktische manier om stapsgewijs het klantverlies te verminderen. Ik heb zelf meegemaakt dat het klantverlies binnen 2 jaar met 30% afnam. Door de praktische toepasbaarheid heb ik nog dagelijks plezier van de kennis die ik heb opgedaan met programma AchterdeurDicht. Ik beveel het iedereen aan.

Diana Uyterhoeve,

Ik vond het fantastisch om te zien dat het programma AchterdeurDicht niet alleen succesvol werkt bij bedrijven, maar ook op de HZ University of Applied Sciences waar ik met AchterdeurDicht heb gewerkt aan het verbeteren van de kwaliteit van de opleiding en intensiever samen ging werken met studenten. We realiseerden een zeer hoge studenttevredenheid voor de opleidingen waar ik verantwoordelijk voor was. Het resultaat: een notering binnen twee jaar in de Nederlandse top 3 volgens het jaarlijkse onderzoek van de Elsevier en Studiekeuzegids. Een echt aanrader!

Erik van den Dobbelsteen,

De aanpak die Dick Mik bedacht, heeft tot grote verbeteringen geleid: meer klantgerichtheid, klantfocus en een hogere klanttevredenheid.

Gertjan Beijer,

Super concept, een eyeopener voor veel organisaties en werknemers. Ik heb het geluk gehad dit te mogen beleven. Dick Mik geeft op zijn positieve manier perfect weer waar de knelpunten zitten en hoe deze op te lossen. De klant centraal stellen en oplossingsgericht werken. Ik sluit graag weer aan.

Yvette Elberse,

Er is niet zoiets als klant loyaliteit, bedrijven moeten loyaal zijn aan hun klanten

Bent u ook benieuwd naar het groeipotentieel dat vrijkomt bij een beter relatie met uw bestaande klanten?

Neem vrijblijvend contact met ons op. In een persoonlijk gesprek bespreken we de mogelijkheden.